Wil je het lidmaatschap van AVRObode opzeggen? Vul snel je gegevens in en er wordt automatisch een opzegbrief voor je gemaakt. Via Opzeggen24 kun je heel eenvoudig ieder abonnement opzeggen. Wij versturen de opzegbrief voor jou naar AVRObode als je gebruik maakt van de online verzenddienst.
1. vul je contractgegevens in
2. print en onderteken je brief
3. je brief wordt verstuurd
4. wacht op de bevestiging
De Avrobode is een programmagids die wekelijks verschijnt met alle informatie over televisie- en radioprogramma’s die in die week worden uitgezonden. Naast het programmaoverzicht biedt Avrobode informatie over activiteiten voor de vrijetijdsbesteding.
De Avrobode werd al in 1925 opgericht. De Avrobode had toen nog niet de huidige vorm, maar begon als Radio Luistergids. Twee jaar later werd de naam veranderd in A.N.R.O. Radiobode. Sindsdien heeft de gids nog A.V.R.O Radiobode geheten voor het de naam veranderde in het huidige Avrobode in 1958.
De Avrobode is in 1967 geheel opgenomen in de Televisier, ook een blad van de AVRO. Dit was een interessant concept. De middenpagina's in beide bladen waren hetzelfde qua content en hadden dan ook een dubbele paginanummering. De zwarte paginanummering waren onderdeel van de Televizier, de witte nummers in een zwart hokje de Avrobode. De omslag van de Avrobode werd ook in de Televizier afgebeeld, maar dan als onderdeel van de rubriek Vrije Nieuwsgaring.
Toen in 1992 de omroeporganisatie AVRO samenging met de omroepen AVRO, KRO en NCRV werd de Avrobode onderdeel van de gezamenlijke organisatie BV Programmabladen AKN. Sinds 2011 heet deze organisatie waar de Avrobode nog steeds onder valt Bindinc. In 2014 zijn de AVRO, KRO en NCRV een fusie aangegaan met TROS en ontstond AVROTROS. Door deze fusie bestaat de Avrobode nog steeds.
De Avrobode is het vrijetijdsonderdeel van de Televisier. Hierin staat de informatie die wel over televisie en radio gaat, maar meer biedt dan alleen het programmaoverzicht. Er worden bijvoorbeeld tips gegeven voor leuke, nieuwe programma’s die het kijken waard zijn en documentaires die voor het eerst worden uitgezonden op televisie. Bovenop de informatie omtrent televisie en radio worden er in de Avrobode ook winacties en puzzels aangeboden. De winacties zijn meestal voor boeken, puzzels of andere prijzen in de amusements-categorie.
Als je de Avrobode wekelijks wil ontvangen, dan kun je een abonnement nemen. Je kan kiezen voor een eenjarig of tweejarig abonnement. Het eenjarige abonnement is 42 euro, en het tweejarige abonnement is 84 euro. Als je liever per maand betaalt, dan kun je kiezen voor de optie maandelijks betalen. Als je via maandelijks betalen lid wordt, dan kost het abonnement 3.50 per maand. Dit abonnement is 1 jaar geldig.
Als je je Avrobode abonnement op wil zeggen, dan kan dat via Opzeggen24. Opzeggen24 helpt je graag met het opzeggen van je abonnementen en lidmaatschappen, of je kan ervoor kiezen het opzeggen zelf te doen met de instructies van Opzeggen24. Als je het zelf wil opzeggen, lees dan verder voor de instructies.
Het opzeggen van het Avrobode abonnement kan op meerdere manieren. De eerste en snelste manier is het invullen van het contactformulier op de website. Als je liever niet het contactformulier wil invullen, dan kun je ook bellen naar de klantenservice, maar deze is niet alle dagen van de week open. Tot slot kun je een brief sturen naar de klantenservice. De gegevens van de klantenservice van de Avrobode vindt je onder het kopje ‘klantenservice’ onderaan deze tekst.
Het maakt niet uit op welke manier je contact opneemt, maar zorg dat je altijd je abonneenummer bij de hand hebt als je belt om je abonnement stop te zetten. Zo kunnen de medewerkers snel jouw gegevens vinden en je zo snel mogelijk helpen met het stopzetten. Na het opzeggen van het abonnement geldt een opzegtermijn van een maand, en daarna is je abonnement stopgezet.
Avrobode heeft een klantenservice waar je terecht kan met al je vragen en opmerkingen over het tijdschrift. Als je contact op wil nemen met de klantenservice, dan kan dat op drie manieren: via het contactformulier, telefonisch en via het postadres. De vierde manier waarop je een antwoord op je vraag kan vinden, is via de Veelgestelde Vragen pagina op de website. Hier staan de antwoorden op veelgestelde algemene vragen al. Dit kan je tijd schelen, omdat je dan geen contact op hoeft te nemen met de klantenservice.
Als je toch contact op wil nemen met de klantenservice omdat je niet genoeg informatie hebt gevonden op de Veelgestelde Vragen pagina, dan kan dat op drie manieren. Het contactformulier vindt je op de website. Als je deze wil gebruiken om contact op te nemen, dan moet je invullen wat het onderwerp van je vraag is en wat je abonneenummer is. Vervolgens vul je je contactgegevens in en je zal hierna zo spoedig mogelijk een antwoord ontvangen.
Als je telefonisch contact op wil nemen dan kun je bellen. Het telefoonnummer is te bereiken op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur. In het weekend is de telefonische klantenservice gesloten. Tot slot kun je de klantenservice bereiken via de post. Je kan een brief sturen aan Avrobode te Hilversum. Vergeet niet meteen je klantnummer te vernoemen als je een brief stuurt, dan kunnen de medewerkers je zo goed mogelijk helpen. Als je een brief stuurt dan kun je ook vermelden hoe je wil dat Avrobode contact met jou opneemt, als ze je terug kunnen bellen dan heb je sneller een antwoord dan als je moet wachten op een antwoord via de post.
Zeg je AVRObode via Opzeggen24 op? Dan vragen we je hierna om een review te schrijven. Zo kunnen andere consumenten lezen over jou ervaring met AVRObode. Hieronder tref je de AVRObode reviews.