CanalDigitaal opzeggen

Wil je het lidmaatschap van CanalDigitaal opzeggen? Vul snel je gegevens in en er wordt automatisch een opzegbrief voor je gemaakt. Via Opzeggen24 kun je heel eenvoudig ieder abonnement opzeggen. Wij versturen de opzegbrief voor jou naar CanalDigitaal als je gebruik maakt van de online verzenddienst.


Stap 1: vul je gegevens in




Stap 2: kies je betaalmethode

We versturen je brief 100% rechtsgeldig, snel & aangetekend naar CanalDigitaal voor slechts €11,95 mét bevestiging!

iDEAL logo
Ik ga akkoord met de voorwaarden.

CanalDigitaal opzegbrief

M7 Group S.A.
t.a.v. Klantenservice
Postbus 444
1200JJ Hilversum (Nederland)

Plaats, 7 juni 2023

AANGETEKEND: opzeggen 'CanalDigitaal'


Geachte heer / mevrouw,

Via deze brief wil ik mijn lidmaatschap per direct en anders per eerstvolgende vervaldatum na dagtekening opzeggen. Hieronder vindt u een overzicht van mijn gegevens:

Naam: Aanhef Voornaam Achternaam
Adres: Straat Huisnr
Postcode + plaats: Postcode Plaats

Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren als de datum van beëindiging van mijn abonnement, omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij gemotiveerd de juiste datum van beëindiging mede te delen. In dat geval geldt die datum als de datum van beëindiging. De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van mijn rekeningnummer komt per diezelfde datum te vervallen. Tevens wens ik geen geadresseerde reclame meer van u te ontvangen.

Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze opzegging graag tegemoet. U kunt de bevestiging per mail versturen naar email of per post.

Met vriendelijke groet,

Voornaam Achternaam
Voornaam Achternaam

Zo werkt CanalDigitaal opzeggen via Opzeggen24


1. vul je contractgegevens in


2. print en onderteken je brief


3. je brief wordt verstuurd


4. wacht op de bevestiging


CanalDigitaal abonnement opzeggen

CanalDigitaal is een Nederlandse aanbieder van satelliettelevisie. CanalDigitaal is in handen van het Franse bedrijf Canal. Het bedrijf Canal is eigenaar van de Nederlandse organisatie M7 Group SA, de Nederlandse tak van Canal waar CanalDigitaal onder valt. CanalDigitaal is een van de twee aanbieders in Nederland die satelliettelevisie aanbiedt.

Die satelliet zendt alle tv-programma’s uit. Schoteltelevisie klinkt misschien ouderwets maar via CanalDigitaal kun je de meeste Nederlandse tv zenders in HD kwaliteit ontvangen. Bovendien is satelliettelevisie binnen heel Europa te ontvangen. Satelliettelevisie biedt hetzelfde aanbod als kabeltelevisie en interactieve televisie.

Om gebruik te maken van CanalDigitaal en televisie te kunnen kijken ermee, moeten er een paar dingen worden aangeschaft. Ten eerste moet er een schotelantenne met ontvangstkop aanwezig zijn. De satelliet van CanalDigitaal staat op positie Astra 19.2 graden oost (ook wel bekend als Astra 1) en positie Astra 23.5 graden oost (ook wel bekend als Astra 3). Vanuit Astra 1 worden niet veel zenders meer uitgezonden. Deze satelliet was vooral in de jaren tachtig veelgebruikt omdat er toen het hele Nederlandse aanbod mee te zien was. Vanaf 2006 is een groot deel van het aanbod van Astra 1 verplaatst naar Astra 3. Vanaf deze satelliet worden nu de meeste Belgische en Nederlandse zender uitgezonden. Er is ook een Astra 2 satelliet. Op deze satelliet zenden veel Britse zenders uit. De schotelantenne moet zo worden ingesteld dat de satellieten er verbinding mee kunnen maken. Naast een schotelantenne moet er een satellietontvanger worden aangeschaft. Dit apparaat ‘vertaalt’ de signalen die de schotel van de satelliet naar beeld en geluid op je televisie. Tot slot moet er een CanalDigitaal smartcard worden aangeschaft. Deze kaart maakt gebruik van de diensten van CanalDigitaal mogelijk.

Omdat satelliettelevisie en CanalDigitaal niet gebonden zijn aan landgrenzen en een satelliet naar een groter gebied kan uitzenden, maken veel mensen die vaak en lang binnen Europa op vakantie gaan gebruik van satelliettelevisie. Nederlandse zenders kunnen ook buiten de Nederlandse grenzen worden ontvangen zo lang je een satelliet en satellietontvanger hebt op je vakantiebestemming.

CanalDigitaal abonnement

– Basis HD pakket – dit kost 22.95 euro
– Familie HD pakket – dit kost 24.95 euro per maand
– Entertainment HD pakket – dit kost 34.95 euro per maand

Let op: deze abonnementen en prijzen zijn exclusief de bovengenoemde extra apparatuur die je nodig hebt om satelliettelevisie te kunnen ontvangen. Je kan de extra apparatuur mee bestellen als je een CanalDigitaal pakket online afsluit zodat je deze niet los meer hoeft te kopen en je zeker bent dat je de goede apparatuur hebt. In je pakket alle instructies voor de installatie als je de extra apparatuur erbij besteld. Als je een abonnement afsluiten en je merkt dat je toch zender mist of een veel te uitgebreid pakket hebt, dan kan je contact opnemen met CanalDigitaal en dan kunnen ze eventueel je abonnement omzetten naar een ander pakket dat beter bij jou past.

CanalDigitaal abonnement opzeggen

Als je een CanalDigitaal abonnement hebt afgesloten maar het op wil zeggen, ben je bij Opzeggen24.nl aan het goede adres. Het kan zo zijn dat je een ander pakket wil of misschien ga je wel overstappen op glasvezel of een andere soort televisiekijken. Als je je CanalDigitaal abonnement wil opzeggen omdat er in jouw wijk glasvezel wordt aangelegd maar wel tevreden bent met de kwaliteit van CanalDigitaal dan kun je via CanalDigitaal je abonnement wijzingen naar een glasvezelabonnement bij het zusterbedrijf Online.nl. Omdat deze bedrijven samenwerken kan je je abonnement overzetten en behoud je je zenderpakket. De reden waarom je je CanalDigitaal abonnement wil opzeggen maakt geen verschil, wij helpen je met het gemakkelijk opzeggen van je abonnement!

CanalDigitaal klantenservice

CanalDigitaal heeft een klantenservice waarop je met al je vragen, opmerkingen en klachten terecht kan. Om je abonnement op te zeggen, kun je het beste contact opnemen met de telefonische klantenservice. De telefonische klantenservice is te bereiken van maandag tot en met zaterdag van 9 uur tot 21 uur. Je kan je abonnement ook via de mail opzeggen als je de telefonische klantenservice niet kan of wil bereiken. CanalDigitaal heeft ook een online contactformulier waarop zaken zoals het overzetten van een abonnement naar overlijden of het veranderen van een abonnement voor een verhuizing kunnen worden geregeld.

Tot slot heeft CanalDigitaal ook een online klantenservice op de website waar alle veelgestelde vragen en storingen worden vernoemd. Dus als je een vraag hebt, kun je ook op de website kijken of daar je antwoord al te vinden is. Als er een storing is, wordt op de online klantenservice bijgehouden of deze al bekend is en wat de verwachting is over hoe lang de storing gaat duren.

Veelgestelde vragen over het opzeggen van CanalDigitaal

👉 Hoe werkt CanalDigitaal opzeggen via Opzeggen24?
Bij Opzeggen24 kun je eenvoudig een opzegbrief maken om je CanalDigitaal abonnement stop te zetten. Je vult hiervoor enkele gegevens in, waarmee de opzegbrief wordt ingevuld. Deze opzegbrief kun je vervolgens downloaden of laten versturen door Opzeggen24!

⏱ Kost CanalDigitaal opzeggen via Opzeggen24 veel tijd?
Het abonnement van CanalDigitaal opzeggen via Opzeggen24 neemt weinig tijd in beslag. We hebben namelijk de opzegbrief al voor je klaarstaan. Je hoeft hier alleen nog enkele gegevens (zoals je naam en contactgegevens) in te vullen en de brief is af. Doorgaans duurt dit niet langer dan 30 seconden!

✅ Kan Opzeggen24 mijn CanalDigitaal opzegbrief versturen?
Jazeker! Via de Opzeggen24 verzendservice regelen wij het versturen van je CanalDigitaal opzegging. Je hebt hierbij de keuze tussen een normale en aangetekende verzending. Kies je voor een aangetekende verzending van je CanalDigitaal opzegbrief? Dan ontvang je de track&trace code zodra je brief op de post is!

CanalDigitaal reviews

Zeg je CanalDigitaal via Opzeggen24 op? Dan vragen we je hierna om een review te schrijven. Zo kunnen andere consumenten lezen over jou ervaring met CanalDigitaal. Hieronder tref je de CanalDigitaal reviews.

Mvr. L uit Vijfhuizen:
Te vaak storing
18 april 2022
Mvr. K uit Bellingwolde:
Andere provider
2 april 2022
Dhr. J uit Sneek:
Bevalt niet, contractnummer 93879501
6 maart 2022
Dhr. H uit Breda:
Klant no 93735112 Contract no NLAI15853
10 februari 2022
Dhr. P uit Nieuwe-Tonge:
Ik heb glasvezel gekregen
10 september 2021
Dhr. W uit Dordrecht:
Abonneenr 90326543
28 augustus 2021
Mvr. G uit Liessel:
Glasvezel
26 augustus 2021
Dhr. W uit Duiven:
geen schotel en decoder meer
13 mei 2021
Mvr. M uit Putten:
woning is verkocht, de overdrachtsdatum is 7.5.2021
31 maart 2021
Dhr. J uit Sevenum:
Schoonvader(J.G.J.Winkelmolen) Heeft een automatische afschrijving van CanalDigital. Onlangs is hij er achter gekomen dat hij nog altijd betaald via automatische incasso. Wij( Schoonzoon ) wonen er ook en hebben al lange periode geen schotel meer . Is het mogelijk om dit met terug werkende kracht geld terug te krijgen. Klantnummer is 717255. Graag hoor ik van u. MvG. Jan Winkelmolen
10 maart 2021