Wil je het lidmaatschap van Student aan Huis opzeggen? Vul snel je gegevens in en er wordt automatisch een opzegbrief voor je gemaakt. Via Opzeggen24 kun je heel eenvoudig ieder abonnement opzeggen. Wij versturen de opzegbrief voor jou naar Student aan Huis als je gebruik maakt van de online verzenddienst.
1. vul je contractgegevens in
2. print en onderteken je brief
3. je brief wordt verstuurd
4. wacht op de bevestiging
Studentaanhuis is een service opgericht om mensen die niet goed op weg kunnen met apparaten en online diensten te helpen. De oprichter van Studentaanhuis had in 2010 zelf computerproblemen die snel konden worden opgelost door een IT-student. Toen de oprichter zag hoe snel de jonge student hem met zijn probleem help, kwam hij op het idee van Studentaanhuis. Hij wilde een service opzetten waarbij alle problemen worden opgelost door slimme studenten die te maken hebben met internet, computers, tablets, printers, smartphones, digitale tv’s, slimme thermostaten en alle andere (digitale) apparaten die je maar kan bedenken.
Inmiddels is Studentaanhuis een service die bestaat uit meer dan 1000 deskundigen en opgeleide IT-studenten die vanuit het hoofdkantoor in Bilthoven door heel Nederland naar klanten reizen om te helpen bij alle digitale vragen en om problemen op te lossen. De studenten die zijn aangesloten bij Studentaanhuis zijn allemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op digitaal gebied en kunnen helpen bij de meest uiteenlopende digitale problemen. Het maken van een backup, het installeren van wifi, het gebruiksklaar maken van een nieuwe telefoon – dit is een kleine greep van de diensten die Studentaanhuis biedt.
Studentaanhuis biedt erg uitgebreide diensten aan. De diensten worden opgedeeld in categorieën: computer, tablet, telefoon, printer, internet, email, televisie, privéles en overig. De eerste 5 categorieën spreken voor zich. Als je problemen hebt met deze apparaten, op wat voor manier dan ook, van hulp bij het installeren ervan tot hulp bij het resetten als het vastloopt. Voor categorie wifi geldt ook dat er hulp is bij het installeren en andere problemen met bijvoorbeeld het modem of de router.
De laatste twee categorieën zijn net wat anders. Als je graag les wil om beter om te leren gaan met een computer, dan kun je les nemen bij Studentaanhuis. In deze les leer je samen met een student de verschillende basisonderdelen van een computer zoals het versturen van een email en het maken en printen van een document. In de categorie overig valt alle hulp voor apparaten die niet in de eerder genoemde categorieën vallen. Hieronder vallen bijvoorbeeld problemen met een wasmachine die werkt op internet, problemen met e-readers en digitale camera’s en het installeren van een smartwatch.
Als je hulp kan gebruiken met een van de bovengenoemde apparaten, dan kun je een afspraak maken met Studentaanhuis. Om een afspraak te maken ga je naar de website. Als je nog niet eerder gebruik hebt gemaakt van Studentaanhuis dan moet je eerste je gegevens invullen. Je vult hier je algemene informatie in en geeft meteen een omschrijving van het probleem. Je kan hier aangeven om wat voor apparaat het gaat en alvast een korte omschrijving van hetgeen waar je hulp bij nodig hebt. Als je al een keer eerder gebruik hebt gemaakt van Studentaanhuis dan heb je een klantnummer. Bij het maken van een afspraak hoef je alleen nog maar dit klantnummer in te voeren en weer een omschrijving te geven van het probleem. Als je het verzoek tot een afspraak hebt ingediend dan zal vervolgens een medewerker van Studentaanhuis telefonisch contact opnemen om een afspraak in te plannen.
Als je geen gebruik meer wil maken van Studentaanhuis, dan kun je je account en lidmaatschap opzeggen. Als je een eerste afspraak hebt gehad bij Studentaanhuis, dan teken je een lidmaatschap van een jaar. Het lidmaatschap blijft lopen tot wederopzegging. Een lidmaatschap kost 12 euro per jaar, en de betaling ervan wordt via het machtigingsformulier geregeld dat wordt ondertekend bij de eerste afspraak. Als je het lidmaatschap zelfstandig wil opzeggen, dan kan dat op verschillende manieren. Ten eerste kun je per brief opzeggen. Je kan het lidmaatschap ook via de website van Studentaanhuis opzeggen. Als je het lidmaatschap via de website wil opzeggen, dan doe je dit via het contactformulier. Als het contactformulier is ingevuld of de brief is verstuurd, ontvang je bericht van Studentaanhuis met de bevestiging van uw opzegging. Er wordt een opzegtermijn van één maand gehanteerd. Als je het lidmaatschap wil opzeggen met behulp van Opzeggen24, dan staan hier op de website instructies met hoe dat kan worden gedaan.
Als je een cadeaubon hebt gekregen van Studentaanhuis, dan is dit een eenmalig aanbod van hulp ter waarde van 45 euro. Aan deze service zit geen lidmaatschap verbonden als je deze eenmaal hebt gebruikt, dan zit je nergens aan verbonden en heb je geen lidmaatschap. Je hoeft hierbij dus niks op te zeggen na het gebruik ervan.
Studentaanhuis heeft een klantenservice waar je terecht kan met al je vragen en opmerkingen. Je kan er terecht met vragen over de diensten van Studentaanhuis en ze kunnen hulp bieden als het maken van een afspraak niet lukt. Als je contact op wil nemen met de klantenservice, dan kan dat op vier manieren: via het contactforumlier, telefonisch, per email en via het postadres. Het contactformulier vindt je op de website. Als je deze wil gebruiken om contact op te nemen, dan moet je invullen waarover de vraag over gaat en kun je meteen al je vraag invullen. Vervolgens vul je je contactgegevens in en je zal hierna zo spoedig mogelijk een antwoord ontvangen. Als je telefonisch contact op wil nemen dan kun je bellen op werkdagen tussen 9:00 en 17:30 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. Als je liever wil e-mailen dan kan dit ook. Tot slot kun je een vraag stellen via de post. Je kan een brief sturen aan Studentaanhuis te Bilthoven. Vergeet niet meteen je klantnummer te vernoemen als je een mail of brief stuurt, dan kunnen de medewerkers je zo goed mogelijk helpen. Als je een brief stuurt dan kun je ook vermelden hoe je wil dat Studentaanhuis contact met jou opneemt, als ze je terug kunnen bellen dan heb je sneller een antwoord dan als je moet wachten op een antwoord via de post.
Zeg je Student aan Huis via Opzeggen24 op? Dan vragen we je hierna om een review te schrijven. Zo kunnen andere consumenten lezen over jou ervaring met Student aan Huis. Hieronder tref je de Student aan Huis reviews.